Återuppringningssystem för läkarmottagningen

Hälsocentralen använder ett återuppringningssystem för mottagningen. 

Genom att ringa +358 9 29 515 500 vardagar kl. 08.00-15.00 kommer du in i systemet. Hälsocentralens sjukskötare ringer upp dig samma dag. 

Om du behöver vård samma dag, kontakta helst hälsocentralen på morgonen kl. 08.00-10.00. Du blir uppringd senare under förmiddagen. Vi tar emot samtal om icke-brådskande ärenden efter kl. 10.00. Då ringer vi upp dig senare samma dag.

I brådskande ärenden som gäller hälsan (inte tidsbeställning) tar hälsocentralen emot samtal vardagar kl. 08.00-16.00 på +358 9 29 515 500.

Systemet fungerar både på svenska och på finska. Du väljer språk i början av samtalet. Därefter väljer du tjänst.  

Har du inte valt någon tjänst ber systemet att du knappar in ditt telefonnummer med riktnummer (till exempel 0401234567, 091234567) och avslutar med ruta (#). Har du inte knappat in ditt telefonnummer så ber systemet dig att lämna ditt telefonnummer muntligt. Därefter meddelar telefontjänsten en ungefärlig tid då någon från hälsocentralen ringer upp dig. 

Skötaren ringer upp dig totalt tre gånger om du inte genast svarar första gången du kontaktas.

Med denna tjänst vill hälsocentralen förbättra kundservicen så att den som ringer upp läkarmottagningens tidsbeställning inte behöver sitta i telefonkö.

Återuppringningssystem för tandläkarmottagningen

Genom att ringa +358 9 29 515 540 vardagar kl.08.00-15.00 kommer du in i systemet. Tandläkarmottagningens skötare ringer upp dig samma dag. 

Vid tidsbeställning kontakta tandläkarmottagningen på morgonen kl. 08.00-09.00. Du blir uppringd senare under förmiddagen. I brådskande fall (inte tidsbeställning) tar tandläkarmottagningen emot samtal må-fre kl. 08.00-15.00.

Återuppringningssystemet fungerar på motsvarande sätt som läkarmottagningens återuppringningssystem. Se information ovan.

Senast ändrad: 28.08.2015