Fortsätt till innehållet

Bästa Ingå vatten kund som är kund hos Nordea

I Ingå kommuns vattenfakturering har ett fel uppstått som berör en del av de e‑fakturor som skickades i början av april 2026.

Enligt den information vi har fått har en del av e‑fakturorna som skickats till Nordeas kunder inte förmedlats fram på grund av störningar i banken under perioden 2–7.4.2026. Som en följd av detta kan fakturorna ha förblivit obetalda och felaktigt ha gått vidare till betalningspåminnelser och inkasso.

Vad innebär detta för dig som kund?

Hur rättas situationen till?

Vad behöver du göra?

Vi beklagar det inträffade och eventuella besvär som det har orsakat.