Bästa Ingå vatten kund som är kund hos Nordea
I Ingå kommuns vattenfakturering har ett fel uppstått som berör en del av de e‑fakturor som skickades i början av april 2026.
Enligt den information vi har fått har en del av e‑fakturorna som skickats till Nordeas kunder inte förmedlats fram på grund av störningar i banken under perioden 2–7.4.2026. Som en följd av detta kan fakturorna ha förblivit obetalda och felaktigt ha gått vidare till betalningspåminnelser och inkasso.
Vad innebär detta för dig som kund?
- Alla fakturor som felaktigt har gått till inkasso har annullerats.
- Om du har fått en betalningspåminnelse utan att ha fått den ursprungliga fakturan beror det på denna störning.
- Eventuella påminnelse- eller inkassokostnader som betalats återbetalas till kunden.
Hur rättas situationen till?
- Vi skickar de saknade vattenfakturorna på nytt som e‑fakturor så snart som möjligt.
- Fakturorna kommer att få en ny förfallodag.
Vad behöver du göra?
- Vänta på att den nya fakturan skickas till nätbanken och betala den därefter. Du behöver inte betala betalningspåminnelsen.
Vi beklagar det inträffade och eventuella besvär som det har orsakat.