KlinikPro banner

Återuppringningssystem för läkarmottagningen

Hälsocentralen använder ett återuppringningssystem för mottagningen. 

Genom att ringa +358 9 29 515 500 vardagar kl. 08.00-15.00 kommer du in i systemet. Hälsocentralens sjukskötare ringer upp dig samma dag. 

Om du behöver vård samma dag, kontakta helst hälsocentralen på morgonen kl. 08.00-10.00. Du blir uppringd senare under förmiddagen. Vi tar emot samtal om icke-brådskande ärenden efter kl. 10.00. Då ringer vi upp dig senare samma dag.

I brådskande ärenden som gäller hälsan (inte tidsbeställning) tar hälsocentralen emot samtal vardagar kl. 08.00-16.00 på +358 9 29 515 500.

Systemet fungerar både på svenska och på finska. Du väljer språk i början av samtalet. Därefter väljer du tjänst.  

Har du inte valt någon tjänst ber systemet att du knappar in ditt telefonnummer med riktnummer (till exempel 0401234567, 091234567) och avslutar med ruta (#). Har du inte knappat in ditt telefonnummer så ber systemet dig att lämna ditt telefonnummer muntligt. Därefter meddelar telefontjänsten en ungefärlig tid då någon från hälsocentralen ringer upp dig. 

Skötaren ringer upp dig totalt tre gånger om du inte genast svarar första gången du kontaktas.

Med denna tjänst vill hälsocentralen förbättra kundservicen så att den som ringer upp läkarmottagningens tidsbeställning inte behöver sitta i telefonkö.

Återuppringningssystem för tandläkarmottagningen

Genom att ringa +358 9 29 515 540 vardagar kl.08.00-15.00 kommer du in i systemet. Tandläkarmottagningens skötare ringer upp dig samma dag. 

I brådskande fall (inte tidsbeställning) tar tandläkarmottagningen emot samtal må-fre kl. 08.00-15.00.

Återuppringningssystemet fungerar på motsvarande sätt som läkarmottagningens återuppringningssystem. Se information ovan.

Senast ändrad: 26.03.2018
Den här webbplatsen använder kakor (cookies) för statistik och sökfunktion.
Stänga

Kakor (”cookies”)

För att få den här webbplatsen att fungera ordentligt skickar vi ibland små filer till din dator. Dessa filer kallas kakor eller ”cookies”. De flesta större webbplatser gör på samma sätt.

1. Vad är kakor?

Kakorna är små textfiler som sparas på din dator, telefon eller surfplatta när du besöker webbplatsen. Kakorna hjälper webbplatsen att komma ihåg dina inställningar (t.ex. användarnamn, språk, textstorlek och andra förhandsval) under en viss tid. Tanken är att du inte ska behöva göra om inställningarna varje gång du går in på webbplatsen eller bläddrar mellan olika sidor.

2. Hur använder vi kakorna?

På flera av våra sidor används kakor för att komma ihåg dina inställningar (t.ex. användarnamn, språk, textstorlek och andra förhandsval.)

Vissa videoklipp på webbplatsen använder också kakor för att samla in anonym statistik om hur du hittade dit och vilka videoklipp du har sett.

Kakorna är inte helt nödvändiga för att webbplatsen ska fungera, men de gör det lättare för dig att söka information. Du kan ta bort eller blockera kakorna, men i så fall får du vara beredd på att webbplatsen inte fungerar optimalt.

Kakorna används inte för att identifiera dig som person och de insamlade uppgifterna står helt under vår kontroll. Kakorna används bara i de syften som nämns här.

3. Hur du kan kontrollera kakorna

Du kan kontrollera och radera kakor precis som du vill. Läs mer på aboutcookies.org. Du kan ta bort alla kakor som finns på din dator och du kan ställa in webbläsaren så att den inte tar emot några kakor. I så fall måste du eventuellt göra om vissa inställningar varje gång du går in på en webbplats och vissa tjänster och funktioner kanske inte fungerar.

Stänga