Fortsätt till innehållet

Ingå kommun anställer en personalchef! Är det du?

Vill du jobba i en havsnära, dynamisk och välmående kommun, bara en halvtimmes bilfärd från huvudstadsregionen? Bli en del av vår kunniga och motiverade personal som jobbar för att Ingå ska leva upp till sin slogan Glad i Ingå!

Den lilla kommunen med de stora möjligheterna letar nu efter en personalchef!

Ingå kommun som är präglat av glittrande hav, gröna lundar och en rik kulturhistoria har ca. 5 350 invånare och ca. 190 anställda inom olika sektorer.

Personalchefen leder kommunens HR-arbete och utvecklar självständigt kärnprocesserna inom personalförvaltningen. Till dessa kärnprocesser hör olika personal- och anställningsfrågor, stödåtgärder för personalens arbetshälsa och -välbefinnande, arbetarskyddsfrågor samt samarbetet med förtroendevalda och fackliga representanter. Personalchefen har en framträdande nyckelposition för att främja en god arbetsplatskultur samt att ett gott och jämlikt bemötande är verklighet även framöver i kommunen.
Personalchefen ansvarar för de utlokaliserade företagshälsovårdstjänsterna och löneräkningstjänsterna.
Personalchefen tillhör kommunens centralförvaltning och ingår i kommunens ledningsgrupp.

Vad erbjuder vi?
Uppgiften som personalchef är mångsidig, självständig och utvecklande.
Kommunen kan som arbetsgivare erbjuda en stark sammanhållning i ett kunnigt och energiskt team, med bra arbetsredskap och möjligheter till distansarbete. Vi är positiva till utbildning som kan ge stöd för arbetet och bidra till den personliga utvecklingen. Mångsidiga företagshälsovårdstjänster och en årlig ePassi-förmån stöder den personliga arbetshälsan.

Vem är du?
I personalchefens uppgift att leda och utveckla HR-verksamheten fäster vi stor vikt vid personlighet, inställning till arbetet och engagemang i personalfrågor.
Vi önskar att du arbetar strategiskt och målinriktat med kommunens framtida personalfrågor och att du är aktiv, drivande och kreativ med en förmåga att reflektera över både helheter och detaljer. Du är lyhörd och har en god förmåga till samverkan och samarbete, såväl internt som externt. Du behöver goda färdigheter att kommunicera i tal och skrift.

Behörighetskraven för tjänsten är lämplig högre högskoleexamen och kännedom inom personalförvaltning. Språkkravet är minst utmärkta kunskaper i det ena och goda kunskaper i det andra inhemska språket. Vår kommun är tvåspråkig och huvudspråket är svenska, så tjänsteinnehavaren får dagligen arbeta på båda inhemska språken.
För att kunna sköta tjänsten med framgång förutsätts kunskaper inom offentlig förvaltning och erfarenhet av ledarskap. Tjänsten besätts från och med 1.8.2023 eller enligt överenskommelse. För tjänsten tillämpas en prövotid på sex månader. Den valda ska under prövotiden uppvisa ett godtagbart läkarintyg över sitt hälsotillstånd.

Lön enligt AKTA, löneanspråk kan ställas.
Mer information om uppgiften ger förvaltningschef Eija Taskinen, +358 50 380 7802 och kommundirektör Robert Nyman, +358 40 149 3762.
Vi ser fram emot att höra från dig! Sista ansökningsdagen är 12.5 kl:12:00. Du kan skicka din ansökan och ditt CV via Kuntarekry(öppnas i ett nytt fönster, du flyttas till en ny sida). Vi strävar efter att hålla inledande intervjuer 15.5 och 16.5.